3. De voorwaardelijke vrijlating

25 maart 2021 - Da’an District, Taiwan

De veertiende dag van quarantaine is aangebroken en vanaf 26 maart 00:00 mag ik dan eindelijk het nest verlaten. Hoewel de quarantaine 100% is meegevallen ben ik toch wel blij om weer eens de zon en lucht te zien. Gek genoeg past niet alles meer in mijn koffer terwijl ik niet méér spullen heb. Of ligt het aan de winterkleding die ik omruil voor een korte broek in deze 27 graden?😊

Hoewel het einde in zicht is, blijft het toch een voorwaardelijke vrijlating. Nu moet ik nog eens 7 dagen in zelf-quarantaine wat betekend dat ik wel vrij rond mag lopen, maar nog geen drukke plekken, restaurants en sport gelegenheden mag opzoeken. Dit werd me al direct duidelijk met het boeken van een nieuw hotel, waarbij ik bewijs moet laten zien dat ik quarantaine voltooid heb en waarbij er geen housekeeping op mijn kamer mag komen of gebruik mag maken van het restaurant of bar. Wel krijg ik een gratis upgrade naar een zeer grote kamer als compensatie.

Hoe laks wij er in Nederland mee om gaan, zo angstig gaan ze er hier mee om. Het is wel al de bedoeling dat ik een aantal vrienden ga ontmoeten deze dagen en niemand is daar perse bang voor. Maar, omdat twee dagen geleden een Nederlander na 40 dagen in Taiwan te zijn geweest alsnog positief getest is geworden (ondanks 2 maal negatief getest te zijn eerder in de maand) zijn mensen toch ineens wat schuwer voor mij geworden. Gek genoeg heb ik niets met die situatie te maken, maar toch merk je dat sommige liever een weekje later afspreken. Elk corona geval wordt hier in het nieuws uitgebreid vermeld, wat heel erg overdreven lijkt. Maar als je ziet dat we in Nederland weer op 7.000 gevallen zitten per dag, en hier ze net het 1000ste geval hebben gepasseerd van heel de Corona periode, denk ik dat ze toch iets goed doen. (In deze link zie je een voorbeeld van het nieuws)

Maar buiten al dat corona gezeik om, de komende dagen is het tijd om lekker op vakantie te gaan naar het zuider eiland. Lekker relaxen in de mooie natuur en op zoek naar koraalriffen en zeeschildpadden. Het resultaat zie je snel genoeg 😊

1. Petra:
    25 maart 2021
    Geniet zo meteen van je vrijheid en de natuur Michiel 😊
  2. Petra Arts:
    25 maart 2021
    Inderdaad veel strenger dan bij ons. Maar nog eventjes en dan kun je vol op gaan genieten.
  3. Marjos Duives Horsch:
    28 maart 2021
    Koraalriffen en zeeschildpadden .. ben reuzebenieuwd..
  4. Anja:
    4 april 2021
    Gezellige paasdagen🐰🐰Michiel ..kennen ze het daar wel😂😂